Spring til indhold

Linkbuilding guide 2021 – Læs alt du behøves vide om linkbuilding

  • af
Linkbuilding guide

I en verden, hvor online tilstedeværelse efterhånden er mindst lige så vigtig, som fysiske butikker, er det vigtigt at markedsføre sig digitalt. Læs gerne følgende guide, hvis du vil lære mere om online markedsføring i form af linkbuilding og SEO: Linkbuilding guide 2021 – Læs alt du behøves vide om linkbuilding. Guiden kan hjælpe dig og din virksomhed videre i den proces det er, at få succes lokalt eller internationalt. Prøv det af, og opdag, at det vil kunne skabe gode resultater for netop dig og din virksomhed. Linkbuilding er en trend, der sammen med SEO ikke er til at komme udenom.

Bemærk at du slet ikke behøves en guide. Du behøves blot at tilmelde dig vores nye, banebrydende koncept, BOB Linkbuilding, og så kan du nemt og billigt få styr på din linkbuilding. Klik her og se mere.

Linkbuilding guide Linkbuilding guide Linkbuilding guiden

Det der står herunder er ikke skrevet for at blive læst, men for en SEO test.

Linkbuiling og SEO

At linkbuilde skaber ved hjælp af SEO – det vil sige ’søgemaskineoptimering’ – en bedre placering i diverse søgemaskiner, heriblandt Google. Dette er vigtigt for de fleste virksomheder, der udbyder en service eller sælger et produkt. Enhver virksomhed befinder sig nemlig på et marked, hvor den må kæmpe om kunder og klienter med de virksomheder, der tilbyder lignende service eller produkt. Konkurrencen betyder, at de mest besøgte hjemmesider og online butikker i praksis oftest er dem, som dukker øverst frem i søgemaskinerne.

Det er de virksomheder og butikker, som kunderne hurtigst falder over på deres vej, der får flest besøgende. Forskning viser nemlig, at brugere af søgemaskiner faktisk er ret dovne. De kigger faktisk på overraskende få af de resultater, som deres søgning tilbyder dem. Hovedsageligt de øverste hjemmesider i søgningens resultat bliver besøgt, og det er derfor de hjemmesider, der er placeret øverst i søgemaskinernes hiarki relateret til bestemte søgeord, som får flest besøgende. Dette er grunden til, at det er en rigtig god idé at investere i linkbuilding til sin hjemmeside.

Online trafik

Ønsker man flere besøgende på sin hjemmeside er linkbuilding et oplagt redskab at benytte sig af. Kort sagt vil dét at linkbuilde nemlig sige, at links til en ønsket hjemmeside placeres i et udvalg af tekster, for at opnå en bedre placering i søgemaskinens hierarki. Dette kan ske på mange forskellige måder. Typisk indgår de pågældende links i tekster som blogindlæg eller artikler sammen med relevante søgeord.

For at være ekspert i søgemaskineoptimering skal man således kende til, hvordan man effektivt anvender diverse søgeoptimeringsredskaber. Man skal kende en hel del til diverse trends indenfor det marked, som en given virksomhed ønsker at placeres bedre i. Således kan man som ekspert nemlig foretage en analyse af udvalgte ord eller fraser og verificere, om det er nogle, der søges hyppigt efter på diverse søgemaskiner. Man kommer ingen vegne, hvis ikke man kender lidt til den branche, der skal linkbuildes til. Sørg derfor for at anvende SEO-specialister, der både er erfarne, og ved, hvad de laver.

Hurtige resultater

Det dér med linkbuilding er faktisk slet ikke noget hokus pokus. Utallige virksomheder har set og mærket effekten på egen virksomhed og krop. De fleste, der har anvendt tekstforfattere, vil anbefale det til andre. Det fede er, at man hverken som privatperson eller virksomhed behøver at investere en hel masse penge i at komme i gang med linikbuilding og SEO-arbejde. Der er nemlig gode services på markedet, som samtidig er billige. Overkommelige priser gør, at metoderne er tilgængelige for de fleste. At det ikke er særlig dyrt at prøve det af er smart. På den måde kan selv nystartede og grønne virksomheder være med. Der er plads til alle.

Sørg for at foretage en forventningsafstemning med dem, du hyrer til at lave linkbuilding- eller SEO-opgaver for dig og din arbejdsplads. Det kan nemlig lette processen umådeligt at have en god fælles forståelse for, hvilke resultater du forventer at se efter udførelsen. Hvis ikke man har tydelige mål for sin virksomhed og markedsførelsen af den, risikerer man i langt højere grad at blive både skuffet og frustreret.

Sørg for at sætte realistiske mål, når du markedsfører din virksomhed, og gerne vil frem i verden. Det er desværre ikke alle, der får en kæmpe succes med det samme. Nogle virksomheder er bare heldige, mens andre er ufatteligt dygtige. Dygtige til at spotte trends og tendenser og dygtige til at placere sig selv i rampelyset. Husk dog på, at dygtighed og succes ikke altid går hånd i hånd. Der findes masser af fantastisk talentfulde forretningsfolk og supergode produkter på diverse markeder, som bare ikke er særlig kendte.

Opsøg eksperter

Markedsføring er en dynamisk proces. En proces, der for mange mennesker og firmaer kan virke uoverskuelig. Især kan situationen være svær at få greb om for virksomheder, hvis brand og medarbejdere ikke er født i den digitale tidsalder. Trends, tendenser og måder at konkurrere på kræver, at man følger med tiden. For eksempel kan det som brand være overraskende svært at nå ud til de yngre generationer, hvis ikke brandet er æstetisk tiltrækkende og repræsenteret af en flot profil på instagram. Sådan er vilkårene på godt og på ondt.

Således kan der i mange virksomheders tilfælde være god grund til at hive nye medarbejdere om bord. Medarbejdere, der er eksperter i markedsføring, medier og kommunikation. Med den slags eksperter om bord, er virksomheden meget bedre stillet i en moderne og digitaliseret verden. Har din virksomhed råd til at ansætte denne type medarbejdere? Bare rolig. Selv hvis den ikke har, er der masser af hjælp af hente. Det er nemlig muligt at få udført SEO, linkbuilding, tekstforfatning og lignende markedsføringsarbejde ved hjælp af eksterne eksperter.

Find for eksempel virksomheder, der tilbyder opgaveløsning på freelance-basis. Dette er en mere uforpligtende måde at opsøge udefrakommende hjælp på. Freelance-arbejde gør det nemlig muligt at indgå enkeltstående aftaler. Det gør det muligt at undersøge hvilke resultater et givent stykke arbejde kan skabe for den specifikke virksomheds situation, inden virksomheden investerer penge i mere fra samme skuffe.

Den røde tråd

Sørg for at opsøge eksterne eksperter i markedsføring, som forstår dig, din virksomhed og virksomhedens DNA. Det er nemlig det mest essentielle for god markedsføring: en virksomhed skal altid kommunikere til omverdenen i tråd med virksomhedens unikke DNA. Dette betyder blandt andet, at en markedsføringsekspert kan være nok så god, men forstår han eller hun ikke, hvad en given virksomhed står for, så nytter det ikke noget. Et godt match mellem virksomhed og ekstern opgaveløser betyder derimod, at der altid kommunikeres i en tone, der passer til virksomheden. Det gode match betyder, at samarbejdet går gnidningsfrit i forhold til både intern kommunikation, arbejdsproces og resultater.

Har du eller din virksomhed en dårlig oplevelse med freelance-løsninger, så er det bare op på hesten igen. I dag findes nemlig utrolig mange fantastiske linkbuildere, SEO-eksperter, tekstforfattere og lignende online. Foretag endelig research på internettet. Her kan du nemlig finde tips og tricks alle vegne, og ende med at opleve supergode resultater.
Linkbuilding guide

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *